Lezersonderzoek nieuwsbrief

In de vorige nieuwsbrief kon u meedoen met een poll om aan te geven wat u van deze nieuwsbrieven vindt en of u tips en tops voor ons heeft. In totaal hebben 10 lezers gereageerd. Hartelijk dank daarvoor!

Dit waren onze vragen:

  1. Hoeveel nummers van de 5 nieuwsbrieven heeft u gelezen?
  2. Hoeveel onderdelen leest u meestal?
  3. Wat moet blijven qua informatie?
  4. Welk onderdeel spreekt u minder aan?
  5. Is er een onderwerp dat u mist?
  6. Welk cijfer geeft u de nieuwsbrief (1= heel erg slecht en 10 is heel erg goed)
  7. Waar ziet u de nieuwsbrief het liefst verschijnen op de sociale media: Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram?
  8. Hoe waarschijnlijk is het dat u de nieuwsbrief onder de aandacht van anderen brengt? (op een schaal van 1-10)?
  9. Heeft u vragen of suggesties?

En dit zijn uw antwoorden:

-> 20% heeft 1 nieuwsbrief gelezen van de 5, 10% heeft er twee gelezen, 20% heeft 4 nieuwsbrieven gelezen en 50% heeft ze alle vijf gelezen.

-> 30% leest ‘het meeste’, ‘hier en daar wat’ wordt door 10% van de lezers geconsumeerd en 60% leest ‘alles’.

-> Het volgende werd genoemd wat lezers graag blijven terugzien in de nieuwsbrieven:

  • alles (3 keer genoemd); het is prima
  • de thema’s
  • ik vind het een lezenswaardige informatie
  • dat het in 1277 begon en dat de molens 200 jaar dienst hebben gedaan in het watersysteem van de Alblasserwaard (dit verdient meer toelichting; ook de schippers op de Alblas blijven onderbelicht); mijn interesse ligt op watererfgoed en burgerbetrokkenheid
  • zo gevarieerd als nu
  • mis te veel de inhoudelijke beleving van de bewoners
  • ontwikkeling en kosten voor gemeente Molenlanden
  • de nieuwsbrief ziet er goed, overzichtelijk en aantrekkelijk uit, Ik heb ‘m vandaag voor het eerst met plezier gelezen nadat deze was gepubliceerd op ons intranet/gemeente Alblasserdam.

> Wat minder aanspreekt is als volgt verwoord:

  • u toetert door wat de bestuurders vinden en niet wat de burgers vinden
  • uitbreiding promotie toerisme

-> Dit mist u in de nieuwsbrief:

  • er komen weinig molenaars aan het woord
  • bewoners in de omliggende kernen
  • het financiële plaatje ontbreekt
  • relatie met het waterschap, bijvoorbeeld de functie van het J.U.Smitgemaal
  • samenwerking met bijvoorbeeld TouristInfo

-> De lengte van de nieuwsbrief vinden alle lezers ‘precies goed’.

-> U geeft de nieuwsbrief de volgende cijfers: 10% geeft een 5, 30% een 7, 40% een 8 en 20% een 9.

-> Qua inzet van de sociale media ziet 10% de nieuwsbrief liever niet op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram, 50% graag op Facebook en 20% op LinkedIn.

-> ‘Hoort, zegt het voort’: op een schaal van 1-10 geeft 10% hiervoor een 2 aan, 10% een 3, 20% een 5, 20% een 7, 20% een 8 en 10% een 10!

-> Hartelijk dank voor de volgende suggesties die u ons deed:

  • maatschappelijk relevanter schrijven
  • duidelijke info die ook zinnig is voor SWEK-vrijwilligers. SWEKs eigen blad geeft dit dikwijls niet!
  • afspraken nakomen
  • haal die afschuwelijke paaltjes (Schoordijk – Hoogaarslaan) weg
  • kom met een beter maaibeheer binnenkant Schoordijk en betrek vooral de bloemendijk buitenkant rivier daarin; de inwoners van Nieuw-Lekkerland missen dat enorm; het lijkt wel of alleen dáár bezuinigd wordt
  • goed als deze op ons intranet wordt gedeeld (en die van gemeente Molenlanden natuurlijk)

Zo, nu gaan wij nóg beter aansluiten bij uw informatiebehoefte. Mocht u de poll gemist hebben en wilt u alsnog meedenken? U bent altijd van harte welkom uw feedback te sturen naar kinderdijk2030@outlook.com